נתונים חשובים אודות היברידיות נטענות

נתונים חשובים הודות היברידיות נטענות של מכונית חשמלית –

הבעיה המרכזית של מכונית חשמלית מונעות מצבר, הינה טווח הנהיגה. כאשר טווח הנהיגה של מכונית משפחתית ממוצעת מונעת בנזין הינו כ- ארבע מאות קילומטר למכל דלק וגם למעלה מכך, במכונית חשמלית ממוצעת טווח הנהיגה הינו מעט מן – מאתיים קילומטר ובניסאן ליף גם מעט מ- מאה וחמישים קילומטר. עובדה זהו העניקה גושפנקה ליצרניות המכוניות לייצר מכונית שמבצעת סינרגיה ובה מנוע חשמלי ואף מנוע בעירה פנימית. במכוניות הללו נמצא אף מנוע חשמלי שמופעל על בטריות חשמליות נטענות והן מנוע בנזין ליצור חשמל, שעשוי לטעון את הבטריות, הינו פועל בתור גנרטור או לחלופין להניע את המכונית החשמלית כאשר יש צורך בכך. זה מכוון בפרט למכונית שמטרתה לטווח נהיגה רב. דגמים לדוגמה שנמצאים במציאות העכשווית בתחום הינם – טיוטה פריוס היפנית, שברולט וולט האמריקאית, אופל אמפרה האירופאית, הונדה אקורד. נסועה חשמלית בין שישה עשר לבין עשרים וחמישה קילומטר, פורד סי מקס אנרג'י – מנוע חשמלי בהספק בן מאה ותשעים כוחות סוס, פולקסוואגן גולף פלאג אין, מיצובישי אאוטלנדר היברידי , נהיגה חשמלית של כ- חמישים קילומטר וקיה סול פלאג אין. הקונספט של שברולט וולט מושתת הודות שלושה מנועים ובטרייה. שני מנועים חשמליים, מנוע בעירה שלישי ובטריית ליתיום יון שמורכבת מקיבולת אנרגיה בת שישה עשר קילוואט לשעה.  המנוע החשמלי הגדול מייצר הספק בן מאה וחמישים כוח סוס והינו האחראי הראשי להנעת מכונית חשמלית. המנוע החשמלי הזעיר מייצר ארבעים ותשעה כוח סוס, לעומת מנוע הבעירה שמשמש כגנרטור, מטרתו לטעון את בטריית הליתיום יון לטווח נהיגה בת כעוד- חמישים ושישה קילומטר – אבל מתי שנדרש, אפשר לקבל עוד שמונים כוח סוס.  בהתאם לדיווחי החברה, צריכת הדלק הממוצעת של הוולט הינה כ- מאה קילומטר לליטר.

מה בדבר תא דלק של מכונית חשמלית?

תא דלק הינו תא אלקטרוכימי, אשר ממיר אנרגיה כימית לזרם חשמלי.  החשמל נוצר בתוך התא באמצעות ריאקציה כימית בין דלק וחומר מחמצן,  אשר מסופקים אל התא מבחוץ בנוכחות של זרז ואלקטרוליט. מכונית חשמלית מונעת תא דלק  מהווה סוג של מכונית חשמלית המשתמשת בתא דלק לשם הנעת מנוע חשמלי או הטענה של מצבר. תא הדלק במכונית החשמלית מסוג אשר יוצרים חשמל להנעת מנוע חשמלי, באמצעות עשיית שימוש במימן כדלק ובחמצן שבאוויר כמחמצן.