אודות רכב חשמלי מונע מצבר –
רכב חשמלי מונע מצבר מהווה סוג של רכב חשמלי שבו עושים שימוש באנרגיה כימית שטמונה בחבילת מצברים נטענים. המצבר הכי שכיח בעשרים השנים של המאה העשרים ואחת לעשיית שימוש בכלי רכב חשמליים מושתת הודות בטריית ליתיום יון. הודות ההספק הנדרש בשביל רכב חשמלי מונע מצבר מגיע רק ממנוע חשמלי, באופן כזה שברכב זה לא קיימת דרישה של מנוע בעירה פנימית במכל דלק או לחלופין בתא של דלק. מאידך, כלי רכב שבהם קיימים שני סוגי מנועים – חשמלי ובעירה פנימית מכונים כלי רכב היברידים ולא מאופיינים ככלי רכב חשמלי מונעי מצבר. רכב חשמלי קדם לרכב מונע בנזין ודיזל. במהלך השנים 1832 ואף 1839 המציא איש העסקים ממדינת סקוטלנד, רוברט אנדרסון, את הכרכרה החשמלית ההתחלתית בתחום זה. פרופסור בשם סיבראנדוס סטראטינג מהעיר מחרוניגן במדינת הולנד, תכנן רכב חשמלי קטן אשר נבנה באמצעות העוזר שלו, אשר נקרא כריסטופר בקר, במהלך שנת 1835. ההטבה הרבה של המצבר בוצעה באמצעות איש מקצוע ממדינת צרפת, מר גסטון פלנטה, במהלך שנת 1865 ואף באמצעות מר קמיל פאור, במהלך שנת 1881. באופן זה החל להיסלל הנתיב להתפתחות כלי רכב חשמלי. המדינות ההתחלתיות שעודדו תפוצה רבה של כלי רכב חשמלי היו מדינות בריטניה והן צרפת . בחודש אוקטובר, במהלך שנת 1882, הציגו בעיר לונדון הפרופסורים בשם ויליאם אדוארד הירטון וכן ג'ון פרי את דגם האירטון פרי – אשר הינו תלת אופן חשמלי, בלועזית הינו נכתב באופן הבא – ה: Ayrton & Perry Electric Tricycle . במהלך שנת 1896, נוסד בעיר לונדון רכב חשמלי ראשון – ברסי אלקטריק קב.
ממש בטרם תחילת שנת 1900, בטרם הצגתם של מנועי בעירה פנימית המזהמים, החזיק כלי רכב חשמלי בהישג של זריזות ומרחק מרהיבים. בין השיאים הבולטים היו שבירת מחסום הזריזות של ה- מאה קילומטר לשעה, באמצעות קמילל ג'נאטזי, בעשרים ותשעה לחודש אפריל, במהלך שנת 1899, בזמן נהיגה ברכב חשמלי דמוי רקטה אשר נקרא ג'מייס קונטנט אנ' והגיע למהירות מטורפת בת מאה ושישה קילומטרים לשעה. הטכנולוגיה האלמנטרית של רכב חשמלי הינה קלה, ותיקה וודאית. מדובר באותה טכנולוגיה שמשמשת אתכם בהמון מכשירים חשמליים במרבית תחומי החיים.
במהלך שנת 1902 בנתה יצרנית הרכב האמריקאית סטודיבייקר האת דגם הסאטדיבייקר אלקטריק, שהיווה רכב חשמלי מונע מצבר. עד שנת 1912, יוצרו מהדגם הזה אלף ושמונה מאות יחידות.