המגרעות של מותגים לנסיעה אלטרנטיבית

המגרעות של רכב חשמלי –

  • טווח הנסיעה מושפע מן הטמפרטורה. בטמפרטורות מועטות או בטמפרטורות רבות מדי הטווח נוסק בצורה ניכרת.
  • עלות רבה באופן יחסי של רכב חשמלי בגלל עלות הבטרייה. עלות רכב חשמלי בממוצע כפול שניים אל מול עלות המקבילה לו. כמו למשל – בשנת 2012 העלות של סוללה נטענת בהספק של קווט"ש אחד הייתה כאלף דולרים. העלות של שברולט וולט, אשר הספקה החשמלי הינו שישה עשר קוט"ש עולה בכ- שישה עשר אלף דולרים וניצב על כ- ארבעים אלף דולרים בארצות הברית, אל מול המקבילה האי חשמלית שמחירה כ- עשרים אלף דולרים בארצות הברית. בחלק מן המדינות קיימות תכניות עידוד שהמטרה שלהן להכניס רכבים חשמליים לשוק, כמו לדוגמה – הקלה במיסים, או לחלופין נהיגה ללא כל עלות בתוך כבישי האגרה. בארצות הברית אמורה להיות הקלה במס בשיעור בן שבעת אלפים דולרים לרכב החשמלי. כמו כן, אף האחזקה בעלות מועטה של רכב חשמלי, וכן מחיר של טעינה חשמלית מועט באופן ניכר יחסית לדלק מפצה על המחיר ההתחלתי של הרכב.
  • טווח נהיגה מוגבל – טווח הנהיגה הריאלי של מרבית הרכבים החשמליים המשפחתיים בשנת -2016 ניצב הכי הרבה על כ- שלוש מאות וחמישים קילומטרים, אבל לרוב אין למעלה מן מאתיים קילומטרים, אל מול טווח נסיעה של בין חמש מאות לבין שש מאות קילומטרים לרכב בנזין, ובין שבע מאות לבין שמונה מאות קילומטרים למנוע דיזל.
  • משקל ונפח רב פי עשרה לעומת דלק של מנוע בעירה, אשר דורש גודל הכי קטן של רכב וחיזוק שלדה.
  • אורך חיים מסויג של מצבר, אשר גובה עלות רבה בעשיית שימוש ברכב חשמלי.
  • עת של טעינה רבה, אשר מעמיד מגבלה לעשיית שימוש ברכב. ברוב הרכבים מבוססי המצבר, עת הטעינה הסטנדרטי הינו בין שמונה לבית שתים עשרה שעות. בחלק מהן נמצאת טעינה זריזה בזרם בעוצמה איתנה, שנותן בידכם טעינה בת כ- שמונים אחוז מן הבטרייה למהלך כחצי שעה. עת טעינה זו נמוכים באופן ניכר אל מול תדלוק בבנזין או בסולר, מעמידים כל מיני סייגים בשימוש ברכב ודורשים מענה רב בסינרגיה, כמו למשל – פריסה של מקומות טעינה בחניונים וברחבי מדינת ישראל, שינוי הנדסי של הבטריות, באופן כזה שהטעינה תהא זריזה יותר, החלפת בטריות מהווה מענה שכשל במדינת ישראל ובעוד כל מיני מדינות, או טעינה על ידי מנוע עזר.

המעלות של רכב חשמלי –

  • בהמון מדינות מערביות נמצא סבסוד של המדינה, אף ברכישת רכב חשמלי ואף בטעינה שלו, כחלק מהמגמה להכניסו לשימוש המוני, באופן כזה שסבסוד זה מפצה על העלות הרבה של רכב חשמלי.
  • רכב חשמלי מונע מצבר שקט יותר מרכב מונע דלק ובאופן הזה מונעים זיהום סאון, שפורץ מהמנוע.