כיצד הופך דרך הנסיעה שחנו לשחקן מרכזי?

כיצד הופך הרכב החשמלי לשחקן מרכזי בהיבט של כלי הרכב ?

בעשור האחרון הפך רכב חשמלי יותר לשחקן משמעותי בענף הרכבים, אבל כעת במדינת ישראל לא מזדרזים לפעול בתחום זה, והכמות של הרכבים החשמליים בכבישיה עדיין מועטה ביותר. במחקר חדש אשר בוצע באחרונה ופורסם בכתב העת הישראלי – אקולוגיה וסביבה, בדקו החוקרים את המעצורים שניצבים אל מול התפתחות הנושא במדינת ישראל. במחקר הזה נמצא, כי כדי שלקוחות פוטנציאליים במדינת ישראל יבכרו לרכוש רכב חשמלי, כדאי שבעלי מקבלי החלטות אין רב להן רק בהורדה של עלות, כי אם יש לבצע סינרגיה יחד עם כמה נתיבים, על מנת להתגבר על היראה אשר טמונה בקרב קהל היעד בתחום זה.

היתרונות של רכב חשמלי –
עבור רכב חשמלי נרשמים המון יתרונות רכב סטנדרטי, לרבות ניצול אפקטיבי יותר של אנרגיה ונסיעה יותר שקטה, מחיר של טעינה אל מול מחיר של דלק ותחזוקה נמוכה יותר, תוחלת חיים ארוכה יותר. העובדה כי רכב חשמלי מונע באמצעות סוללה חשמלית ולא באמצעות דלק מאובן מזהם, כמו למשל – סולר או לחלופין בנזין, הופכת רכב חשמלי בהמון מצבי ליותר ידידותי לסביבה בפרט במידה והחשמל שבו נערך שימוש מיוצר ממקור מתחדש.

יתרון ניכר של רכב חשמלי במיעוט של הסבת נזק סביבתי –

להמעטת הסבת נזק סביבתי שנסוב מרכב, קיימת משמעות ניכרת – הנושא הנ"ל אחראי לעשרים ושלושה אחוז מפליטות גזי החממה במדינות האו סי די – אשר אחראיות להאצה של הקצב של שינוי האקלים ברחבי תבל. ליתרון הסביבתי של רכב חשמלי קיים אף פן פיננסי : שיעור מס הקנייה על רכבים במדינת ישראל ניצב בהתאם לדרגת זיהום האוויר שלו מסבה המכונית, באופן כזה שהמון רכבים חשמליים נדרשים לשאת במס קנייה של רק עשרה אחוז. יתרה מזה, הפער הלה ניכר בפרט ברכב אקסקלוסיבי בעלות רבה, ומעט מודגש ברכב קטן או בינוני.
במציאות העכשווית נוהגים על כביש במדינת ישראל רק כ- שבע מאות רכבים חשמליים, כמות מועטה מתוך כלל המכוניות הפרטיות, שמספרם במדינת ישראל ניצב על בסמוך לשלושה מיליון. באזורים שונים במדינות זרות רכב חשמלי הרבה יותר שכיח, אף במידה עדיין ניכרת מעט מהרכב הרגיל .

קניית רכב חשמלי מלווה בחור גדול בכיס שלכם –

חרף ההתפתחות הטכנולוגית בנושא, מצויים כעת מספר חסמים, אשר מעכבים בעד רכב חשמלי לחדור באופן ניכר יותר לשוק הרכבים. אחד מן החסמים הללו מקורו בעלות – הוצאות הייצור הרבות של רכב חשמלי מסבות לזאת שפער העלויות בין רכב סטנדרטי לבין רכב חשמלי עשוי להגיע אף לעשרות אחוז.