מכונית חשמלית עדיין נחשבת לרעיון חדש –
מדובר בעובדה קיימת, כי מכונית חשמלית הינה עדיין נחשבת לרעיון חדש, וכן מסבה ליראה בקרב לקוחות פוטנציאליים – המון בני אדם בעלי רתיעה בהתנסות של טכנולוגיה שאינה ידועה, או לחלופין יראים שלא ימצאו רוכש למכונית החשמלית בעת שירצו להחליף אותה מכל סיבה שהיא.
על פי סקר שבוצע במדינת ישראל – אין די בהורדת העלות של מכונית חשמלית –
חוקרים ביצעו סקר קהל יעד פוטנציאלי דרך האינטרנט וכך גם פורסם באתרי חדשות שונים המחקר הבא. קודם כל, נדרשו המשתתפים בסקר לדרג את חשיבותם של המעלות ושל המגרעות השונים של מכונית חשמלית לפי דעתם. בשלב הבא, נדרשו המשתתפים לומר כמה הם יהיו מוכנים לשלם עבור מכונית חשמלית, במספר מצבים נתונים – הסיטואציה במציאות העכשווית; סיטואציה שבה קיימת רשת נוחה של תחנות טעינה; סיטואציה שבה אפשריים תמריצים לעשיית שימוש במכונית חשמלית, כמו למשל – נסיעה חופשית בכבישי אגרה ובנתיבי תחבורה ציבורית; וסיטואציה שבה אף נפרשו תחנות הטעינה הנוחות והן מתקבלים התמריצים. החוקרים גילו כי המעלות הכי ניכרות של מכונית חשמלית בעיני תושבי מדינת ישראל הינן הפיננסיות – מחיר מועט של תדלוק והנחה ניכרת בהיטל. המגרעות שהטרידו יותר מכל למשתתפים בסקר היו הקושי של הטענת מכונית חשמלית ומחיר רב של קנייה. בהתאם למחקר, העובדה שמכוניות חשמליות ידידותיות יותר לסביבה והעובדה שהטכנולוגיה חדשה משמעותית מעט לקונה הישראלי.
החוקרים מבצעים שימוש בכלי סטטי במחקר שלהם –
על ידי שימוש בכלי סטטיסטי, סוברים החוקרים כי הצעד הכי מיטבי להעצמת השימוש במכונית חשמלית הינו סבסוד של עלות מכונית חשמלית ופרישת תחנות הטענה ציבוריות להן. כמו כן, החוקרים גילו כי הנתיב הכי מועיל לקידום היבט של מכונית חשמלית כרוך בסינרגיה של מענים. במידה ורק ימעיטו בעלות של מכונית חשמלית, אין יינתן מענה הודות הבעיה של הטעינה ושל דיס אינפורמציה בקרב התושבים בהיבט של המעלות שקיימות ברכבים חשמליים– נדרש לבצע סינרגיה של כללי המדיניות שמתייחסים להיבט הפיננסי, לטעינה ולהבהרה, על מנת שהקהל הרחב יכנס לתוך פרוצדורה של רכישת מכונית חשמלית. בשנים קודמות, המהלכים שערכה מדינת ישראל כדי לקדם את התחום הזה, ננעצו בהיבט הפיננסי, כאשר מה היה מוביל הינו הענקה של הטבה במס הקנייה על רכבים. בנוסף לכך, הסיטואציה בדרך לשינוי כעת, בהלימה למסקנות של החוקרים, וננקטים מעשים אף בכל מיני היבטים.