מה יתרחש כאשר העלות לנסיעה במותג שלנו תשתווה לכל השאר?

מה יתרחש אשר העלות של רכב חשמלי תושווה לעלות רכב רגיל?

בהלימה להתפתחות הזריזה של טכנולוגיית רכב חשמלי, אף ההערכות של יודעי דבר לעת שבה עלות של רכב חשמלי ורכב רגיל ישתוו הולכות והופכות יותר מעודדות משנה אל שנה – בשנת -2017 הינם ניבאו כי זה יתרחש בשנת -2026, בדו"ח שפורסם בשנת -2018 נובא כי בשנת -2024 תהיה השנה שבה יחול מהפך זה, וכעת נאמר כי המחיר ישתווה רק בשנת 2022. הירידה הזאת בעלות תגדיל את הדרישה של רכב חשמלי, ולא רק בעולם הרכב הפרטי, כי אם במציאות העכשווית מפותחים המון סוגים של כלי רכב חשמליים, כמו למשל – מטוס, מעבורת או ציוד הנדסי .המבינים בתחום זה טוענים, כי עד שנת 2030 רכב חשמלי ישתלט על השוק – ומרבית המכוניות החדשות במדינות אשר על כל פני הגלובוס יהיו חשמליות. העולם צועד לשם, השאלה היחידה הינה – במידה ומדינת ישראל מעוניינת לזרז את הנושא ולדחוף לזאת שבעשור הקרוב ייכנס רכב חשמלי למדינת ישראל, או לחלופין להמתין שכל המדינות ברחבי תבל יהפוך להיות חשמליות ורק אז להיכנס לפרוצדורה אחרי כולם?

מה ההבדלים בין רכב היברידי לבין רכב חשמלי?

רכב היבריד עשוי לשייט במהירות של עד חמישים קילומטר לשעה. מכונית זו מוכרת כמכונית חשמלית היברידית ומבצעים סינרגיה של שני מקורות אנרגיה –  מנוע בנזין ומנוע חשמלי.  פשר העניין הינו שלעומת רכב חשמלי, לא קיימת דרישה לחבר אותו למקור חשמל, על מנת לטעון את הסוללה החשמלית שלו. בשל כך שכאשר הסוללה החשמלית חלשה, מנוע הבנזין מטעין אותה שוב. כמו כן, בכל סיטואציה של עצירה או של שיוט של הרכב, המנוע מנצל את הסיטואציה הזאת, על מנת לייצר חשמל ולהטעין את הסוללה. הממצא הינו – אי צריכה של דלק לחלוטין, חוסר של פליטה מזהמת ונסיעה עירונית שקטה ניכרת מכל מה שידעתם עד כה. רכב חשמלי מצוי בראש התכנית של של בכירים בארצות הברית ושל המפלגה הדמוקרטית להתמודדות עם משבר האקלים, שתגיע, בהתאם לשמועות, להיקף של שני טריליון דולר – ותכלול החזרה של תמריצים פיננסיים למי שקונה רכב חשמלי אל מול תשלום לאזרחים בעד זאת שיינטשו את המכונית הקודמת שלהם. הבכירים בארצות הברית מציגים בעצם את התשתית הרעיונית שתהפוך ל- גרין ניו דיל, הודתה שחים במפלגה הדמוקרטית מאז בחירות האמצע של שנת 2018, ככלי להתנעת הכלכלה ולתיקון מצבה של ארצות הברית כנגד משבר האקלים, שנע כרגע בין אפטיות במצב הטוב ובין מאבק משפטי מיותר במצב הרע.